|
Posant exemples d'una cultura oberta
a Europa, Àngel Ferrà en donava, el 1928,
els noms: Carner, Picasso, Miró i Clarà.
La informació ve a la minuciosa, i precauciosa,
biografia de Llorenç Villalonga que ha escrit
Jaume Pomar. Un llibre que provoca ànsies irreprimibles
d'identificar rars presents i futurs (Puig, Porcel,
Cañellas, Fèlix Pons,
les diverses Erc de les Illes, d'on vénen? on
van? on rauran?); suggeridor de com eren, i doncs són,
Mallorca i els mallorquins.
Clarà (Olot
1878 - Barcelona 1958) visqué a París
sense deixar de ser l'escultor del Noucentisme. Amic
d'Isadora Duncan. El Curial Enciclopèdic diu
també que ''una bona part de la seva obra es
conserva al Museu Clarà de Barcelona (1969)''.
Max Cahner haurà de refer-ne l'entrada: el rar
i actual batlle Maragall no veu inconvenient que l'obra
cim del noucentisme, passi a Olot. Ens n'alegrem per
Olot i per les empreses de turisme cultural. I constatem
que Pasqualet és l'habitual i caricaturesc indígena
de l'ensanxe -no Eixample-, cretinament barceloní,
que es pensa ser el gran batlle que diuen els diaris
del seu Règim.
|